Den v Pixle v době Covidové

16
Lis

Kolega dostal úkol – napiš příklad dobré praxe z Pixly. Ale on napsal něco trochu jiného – Příklad současné praxe – listopad 2020. Podle mě je i dobrá, posuďte sami. Takovéto dny má teď mnoho zaměstnanců Pontonu:
V 8 ráno začíná doučování – otevřu dveře Lojzovi usadím ho k PC a nahodíme online výuku. Během doby, kdy má Lojza online, kolegyně doučuje jeho mladšího bráchu ve vedlejší místnosti a já se probírám mailem, úkoly a termíny schůzek v kalendáři. Dvakrát zkontroluju Lojzu u PC jak mu jde výuka a začnu s přípravou na odpolední doučování. V 10 skončí kolegyně s doučováním a oba bráchové odcházejí domů – Lojza s úkoly z onlinu, brácha s dopsanými úkoly na papírech.
Než zapnu FB pro každodenní kontakt s klienty zazvoní Bára z Tréninku, jestli jí můžeme pomoci vynosit z auta potravinovku (jídlo z potravinové banky, které dále Ponton distribuuje klientům) – stačí jeden člověk, jídlo pro lidi v nouzi ubývá a zásoby potravinové pomoci se značně ztenčily. Stihnu kafe.
Od 11 zastupuji službu na FB v kontaktu s klienty, ostatní kolegové doučují online nebo jsou na home office. Mimo občasného odepisování na FB se prokousávám tabulkou s informacemi o darovaných PC od Člověka v Tísni pro naše klienty. Pak ještě kontaktovat klienty pro vyplnění smluv k programu Retrostipendií nadace Albatros. V příchozím mailu pročtu stanovisko Odboru bezpečnostní politiky k omezení pohybu osob bez domova, přeposláno od koordinátora služby. Ohřeju a pozřu oběd z domova.
Před 2 hodinou přichází kolega, který má dnes službu v terénu – monitoring a preventivní služba ve známých lokalitách v blízkém okolí městského centra, od 3 do 7. Doklepe evidenci ze včera, sbalí terénní batoh a hurá do pošmourných listopadových ulic. I přes doporučení vlády kvůli situaci s koronavirem potkáváme denně skupinky klientů zevlujících venku, takže je stále co dělat.
Přesně ve 2 začínám na FB dnešní kolo vědomostního online kvízu. Soutěží se v kategoriích 15- a 15+, každý den odpovídají soutěžící (klienti) na 3 otázky. Témata jsou různá – hygiena, místopis, vaření, apod – zábavné i preventivní. Komunikuji s klienty během hry i další témata – jak se orientují v současné situaci, jak fungují se školou, co distanční výuka a nabízím možnost doučování (která za chvíli už nebude stačit).
Ve 4 na domluvené doučko přichází Mikeš, na hodinku odejdu od PC, na služebním mobilu jsem ale stále k zastižení. Dovysvětlím Mikešovi kvadratické rovnice z minula (přípravu jsem nepodcenil) a stihneme 3 příklady z matematiky. Během doučka zkontroluji na mobilu klientský FB, ale odpovědi počkají. Po doučování stihnu kafe.
Od 5 do 7 komunikuji online s klienty kvíz, domluvím na zítra schůzku s klientkou hledající brigádu. Koukneme do pracovní agentury hned vedle, kdyžtak obejdeme další v okolí. O půl sedmé opadne Fb komunikace a tak stihnu napsat denní zápis do elektronické evidence. Zbytek zápisů nabouchám zítra dopoledne z domova. Sbalím se a v 7:10 se míjím ve dveřích s kolegou vracejícím se z terénu. Bude v kanclu tak do osmi, aby zapsal dnešní streetwork. Jo administrativa – neviditelná součást zaměstnání pracovníka v sociálních službách.