Aktuality

Aktuality z COM.PASSu

17
Dub

Petr, 20 let - příběh z COM.PASSu

Uživatel s Terénnním programem COM.PASS spolupracuje již dlouhodobě. Společně s pracovníkem se věnoval několika individuálním plánům, přičemž hlavně se soustředil na to, aby jemu a partnerce byla svěřena dcera do péče. Připravovali se tedy na soudní řízení, které o svěření rozhodovalo. S pracovníkem řešil především kroky, které by posílili jeho pozici během soudního řízení. Mimo jiné s pracovníkem hledali práci, a také probíhalo doučování na testy v autoškole. Společně...
17
Dub

Jakub, 24 - Spolupráce při řešení zakázek

Klient dlouho odkládal řešení své dluhové situace. Kvůli ní nepracoval oficiálně na pracovní smlouvu, ale vždy chodil jen na fušky nebo podstupoval riziko dlouhodobé práce beze smlouvy. Měl obavu z toho, když by pracoval oficiálně, většinu výplaty by mu strhávali exekutoři. Díky podpoře pracovnice TP CP se domluvila společná schůzka u dluhového poradce organizace Člověk v tísni. Z důvodu jejich naplněné...
18
Led

Pátek, to je den!

NZDM Pixla a Terénnímu programu COM.PASS se podařilo v průběhu roku 2017 společně realizovat projekt s názvem Pátek, to je den! Ten byl zaměřen na prevenci kriminality dětí a mladých lidí ve věku 10 až 20 let v době, která je z hlediska jejich kriminality riziková. Klienti mohli během pátečního odpoledne, večera a sobotního dopoledne zažít, jak lze trávit volný čas alternativně. Vyzkoušeli si například...
02
Led

Příběh z COM.PASSu – Uživatel Jirka

Jirka se obrátil na pracovníky během jejich návštěvy na ubytovně u jiného klienta. Byl bez práce, vyřazený z evidence úřadu práce a bez jistého bydlení. Po společné domluvě byl domluven plán spolupráce s cílem podpory při hledání zaměstnání a bydlení. Během několika návštěv si uživatel za podpory pracovnice vytvořil životopis, navštívil a zaregistroval se v několika pracovních agenturách. Získal tři brigády a zkušenosti s různými pracovními pozicemi. Jirkovi a jeho...
02
Led

Podpora v COM.PASSu při řešení běžných záležitostí

Terénní pracovníci často s uživateli řeší i zdánlivé drobnosti, ty však někdy mohou být důležité při úspěšném řešení běžných životních situací. Příkladem může být tato situace: U uživatelů doma proběhlo vysvětlení nutnosti pořádku v administrativě. Pracovník vysvětlil uživatelce a jejímu bratrovi, jak je důležité mít pořádek v „papírech“. Vysvětlil to na příkladu reklamace, přičemž popsal, že pokud má člověk schovaný doklad o koupi...
02
Led

Preventivní aktivity v COM.PASSu

Pracovníci terénního programu se mimo jiné věnují také skupinovým preventivním aktivitám především s mladistvými uživateli služby. Velmi úspěšný byl například seminář s právníkem organizace Člověk v tísni, o.p.s.. Uživatelé už předem vymysleli několik otázek, na co by se právníka rádi zeptali. Probíhala živá debata. Všichni se aktivně zapojovali, dávali příklady situací, kdy se může člověk dostat do bezpráví či k přestupku nebo k trestnému činu. Poté...