Z Káťátka královnou

Z Káťátka královnou
14
Pro

Tak to je Káťa. Inteligentní holka, která má v sobě obrovskou sílu a chuť na sobě makat. Z ustrašeného káčátka (Káťátka), které se bálo přijít na klub ji teď mohu nazvat královnou.

Ale abych to vzala popořadě….

Po uzavření škol na jaře 2020 jsme se snažili informovat klienty o tom, že stále omezeně fungujeme. Káťa ještě před uzavřením NZDM projevila zájem o vytištění úkolů do školy. Nemá totiž doma ani PC ani připojení k internetu. Úkoly jsme Kátě vytiskli a ta si je odnesla domů k vypracování. Od té doby jsme se s ní 6 týdnů neviděli. Stejně tak jako se spoustou dalších klientů. Nesměli jsme. Práce u nás mohla probíhat jen online, nebyla otevřená ani kontaktní místnost, ani klub a nemohli jsme ani do terénu. Být online s Káťou nešlo, neměla telefon, nemohla se připojit na internet, a tak jsme se znovu viděli až v květnu.

Bylo to hned během prvního terénu po znovuotevření služby, co jsme Káťu v terénu potkali a ptali se jí na to, jak se má, jak zvládá školu. Káťa nám zprvu říkala, že zvládá úkoly dobře, ale po dalším týdnu začalo vycházet najevo, že Káťa nedělala úkoly, které vyžadovaly internetové připojení a za dalších pár dní přišla s horou nevypracovaných zadání, se kterými potřebovala pomoct. Tu horu jsme společně roztřídili a začali pracovat na tom, aby se zmenšila. Od té doby chodila Káťa na klub 2x týdně, aby se úkolům věnovala. Už v této době bylo vidět, že Kátě záleží na tom, aby měla věci do školy v pořádku. Po dobu uzavření škol na jaře tak u nás strávila vypracováváním úkolů společně s pracovnicí celkem 10 hodin.

Na podzim se situace opakovala a Káťa opět, stejně jako všichni ostatní žáci, skončila na distanční výuce. Měla zájem o zapůjčení notebooku, ale bohužel (nebo možná bohudík?) jsme neměli možnost zprostředkovat jí notebook domů. Proto jsme začali plánovat online hodiny u nás v NZDM Bedna. Možná si říkáte, proč bohudík? Vždyť přece dát dítěti, které nemá potřebné vybavení k výuce, notebook s internetem je super věc! To ale neplatí vždy.

Káťa je svědomitá holka. Zpočátku jí ale chybělo trochu sebevědomí a také bylo potřeba dohnat resty z předchozích měsíců. Zároveň si potřebovala zvyknout na nový styl výuky a na to, že je to celé v jejích rukách. Také Kátina velmi, a tím myslím opravdu VELMI, častá odpověď „NEVÍM“ nebo „JE MI TO JEDNO“, potřebovala trochu zredukovat tak, aby se Káťa nebála říct vlastní názor. Myslím ale, že se to Kátě všechno podařilo a hodně na sobě zamakala. V říjnu vždy byla s Káťou v místnosti při online hodinách pracovnice, která jí pomáhala porozumět látce a vypracovávat úkoly. Na konci listopadu už ale Káťa zvládala úkoly samostatně a byla připravena na úplně celý samostatný online den. Od říjnového uzavření škol do konce listopadu u nás Káťa strávila 72,5 hodin distanční výuky a doučování.

A právě proto sepisuji celý tenhle text.

Právě proto Káťu právem nazývám KRÁLOVNOU doučování a právem jí náleží odměna – šek na 1000 Kč, za které si může vybrat cokoli, po čem touží. Částku jí věnuje firma Hypnosis, která dlouhodobě zprostředkovává individuální finanční podporu našim klientům.  Káťa sice už jednu odměnu dostala v podobě nových znalostí a dovedností, které v průběhu několika měsíců s podporou našeho NZDM získala. Chtěli jsme ale její píli ocenit ještě jiným způsobem, který může být zároveň také motivací pro ostatní.